Demokrati för Iran

Friday, October 06, 2006

Härligt, Fredrik Reinfeldt

Ardavan Khoshnood skrev en bra artikel om den nya regeringen på sin blog, klistrar in den nedan:

Så var äntligen den nya regeringen klar. En del överraskande och en del
icke så överraskande namn. Reinfeldt eller Raj Raj som vi brukade kalla honom, har gjort en del kloka val.

Av de som verkligen är glädjande att veta är:

Beatrice Ask (m), en riktig fighter. Hon är kvinna som kan ta tag i det allt mer kriminella Sverige… Det hoppas jag i allafall.
Jan Björklund (fp), är en riktig fighter vad gäller skolpolitiken. Hoppas verkligen han lyckas med de reformer som han har pratat om.
Cecilia Malmström (fp). Detta är en kvinna jag älskar. Varför? Hon är den enda person i Sverige som vågar stå emot islamiska republiken som ockuperat Iran. Cecilia är regeringens TUFFASTE person.
Göran Hägglund (kd) har alltid varit favorit. Jag tycker mkt om honom och hans syn på moral och etik.
Nyamko Sabuni (fp). Också en av mina favoriter. Hon är anti religiös och seriös. Därför är hon underbar.
Cristina Husmark Pehrsson (m). En väldigt trevlig kvinna som jag själv pratat och diskuterat politik med många många gånger.

Men överraskande var ju Bildt. Han är en DUKTIG politiker. Men
tyvärr positiv inställd till regimen i Iran. Det gör mig väldigt bekymrad.

Även Tobias Billström som anser mig som sin fiende och som jag inte alls tycker om, blev minister. Det ironiska är att, de reformer han tänker göra är något jag helhjärtad stödjer, och jag är överraskande över att han faktiskt tycker och tänker så.

Grattis till Tobias för att han har utvecklats till det bättre. Det finns alltså fortfarande hopp.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home